שירותי מערכות מידע

מערכות מידע הפכו עם הזמן לאחד הגורמים החשובים ביותר בפעילות היומיומית של חברות רבות – גדולות וקטנות כאחד, שכן הן מאפשרות לייעל תהליכים, לתייק מידע חשוב, לעקוב אחרי הביצועים של העובדים, לנהל מלאי, לתעד מלאי ועוד.

 

הקונספט העיקרי והבולט ביותר בתחום הוא כניסת ה-ERP לעולם התעשייה והייצור (אך לא רק). משמעות ראשי התיבות של ERP הוא “תכנון משאבי ארגון”. משם כבר ניתן להסיק שמדובר באמצעי לגבש את כל המידע על המשאבים הנמצאים לרשות החברה ולהגיע למסקנות שונות לגבי תכנון עתידי של הפעילות, יצירת תכנית עבודה, שדרוג ההתנהלות של העובדים, תכנון מחסנים ועוד.

 

מערכות ERP ותרומתן לארגון

 

הרעיון של מערכות ERP הוא ליצור סדר במידע הארגוני הרב הקיים ולאפשר לכל מחלקה ולכל מומחה גישה לגורמים הרלוונטיים בעבודתו. זאת על מנת לבחור מערכת בצורה מתאימה ולעשות זאת באופן שיעניק את מלוא התועלת לכל הנוגעים בפעילויות השונות של החברה.

 

הטמעה של מערכת ERP דורשת גם ידע טכני וגם היכרות עם אופי החברה, מה שמאפשר לבחור את המערכת הטובה ביותר המכילה אלמנטים אופטימליים לתפקוד מיטבי של כלל מחלקות החברה. מערכות ERP מתקדמות מאפשרות לארגון להפחית הוצאות, למקסם רווחים ולהביא לצמיחה הדרגתית ויעילה של החברה מקטנה, לבינונית וכן הלאה. נותני שירותים מתקדמים ומקצועיים בתחום שירותי מערכות מידע ו-ERP מאפשרים למנהלי החברות להיות בשליטה מלאה על כל ההיבטים של פעילותם ולאפשר מיקוד במשימות החשובות ביותר.

 

מערכות מידע

תתי-שירותים בתחום מערכות מידע

 

תחום מערכות המידע הוא עולם ומלואו ובכל ארגון הוא מתופעל בצורה שונה. על מנת שכל התהליכים הקשורים למערכות מידע (ניהול נתונים, עיתוד מלאי, מעקב אחר שעות, חישוב רווחים – ועוד, בהתאם לצרכים הייעודיים של הארגון) יתופעלו על הצד הטוב ביותר, דרוש גורם אחראי העובד ספציפית על נושא זה. חבילת “כל השירותים במקום אחד” שאנו מציעים ללקוחותינו כוללת את השירותים הבאים, אך לא רק:

 

· הפקת מסמך ייזום – דרך בדוקה ואסטרטגית ליזום, לפתח וליישם שינויים ופונקציות חדשות במערכת ה-ERP שלכם. המסמך נפתח על ידי המנהל המאמין שיש צורך בשינוי או פיתוח כלשהו. בהמשך, נבדק האם הרעיון אכן מועיל, בר ביצוע ויעיל לכל האספקטים של החברה. המסמך נבדק על ידי צוות מוסמך הבודק נתונים שונים, כגון עלויות מול תועלת, חסרונות אפשריים וכו’. עבודה כזאת תבטיח שכל פרויקט שמתרקם אכן יגיע לסופו ויועיל לארגון.

 

· ניהול פרויקטים ופיקוח על פרויקטים – פרויקטים בתחום מערכות המידע דורשים ראייה מרחבית ו”צפייה מלמעלה”. הפרויקטים משתנים מחברה לחברה, ודרוש אדם או אפילו צוות עובדים נרחב שיתעמק בכל דקויות העניין וידאג לכך שכל המטרות קיבלו את תשומת הלב הדרושה וכל השינויים או הפיתוחים שנדרשו אכן יושמו. ניהול פרויקטים באופן יעיל מאפשר לשלב את המפקח בתוך הארגון ובין הגורמים הפועלים יחדיו, ובאמצעות כך ליצור מערך יעיל שדואג לאינטרסים של הלקוח מבפנים.

· ניהול מערכות מידע – שילוב של גורם צד ג’ המתפקד כמתווך בין הארגון לבין היעדים, התיעודים והסטטיסטיקות של מערכות המידע, מהווה פתרון יעיל לצורך מיקסום את מימוש הפוטנציאל של החברה. בארגונים גדולים, מערכות המידע מהוות נדבך חשוב מאוד בפעילות המוסד, ובמקרים מסוימים יש צורך במחלקה נפרדת העוסקת בכך. באמצעות אאוטסורסינג של משימות אלה לידי ספקטרונט ניתן להפיק את מלוא התועלת עם מינימום דאגות. ניתן לבצע ניהול מערכות מידע לצד ניתוח בשלבים שלפני או אחרי הפרויקטים, או לחליפין, ללוות את החברות באחד מהתהליכים בלבד.

 

· ניתוח מערכות מידע – ניתוח ואפיון מערכות מידע זהו הליך המאפשר לבדוק את הצרכים של כל ארגון, את המטרות שעליו להשיג והתהליכים השונים המתבצעים במסדרונותיו, זאת על מנת לבנות, ליישם או לשפר את מערכות המידע הקיימות באופן האיכותי והיעיל ביותר. משימת הניתוח כוללת גם בחינת החלופות: השוואה בין הצעות מספקים שונים במסגרת מכרז או סקר שוק – הליך זה מאפשר לקבל החלטות על בסיס נתונים ספציפיים ואובייקטיביים, וכך להבטיח שכל מערכת מידע הקיימת לרשות החברה היא אכן המתאימה והמשתלמת ביותר במדד עלות מול תועלת, או במידת הצורך – לבצע חילופי ספקים ושדרוג מערכות. ניתוח מערכות הינו הליך ומורכב ולא-ליניארי, כך שהוא דורש מיומנויות שונות ואנשי מקצוע באיכות הגבוהה ביותר.

 

· הדרכות בתחום מערכות מידע – ההדרכות כוללות הצגה של מערכות המידע לגורמים שונים בארגון, אלה האחראיים על תפעול, מנהלי פרויקטים ועוד. ההדרכות מעניקות לעובדים את כל המידע הדרוש על מנת לשלב את המערכות בפעילותו של הארגון בצורה הטובה והיעילה ביותר.

 

· שירותי ERP – ניהול משאבי הארגון באופן יעיל מאפשר להביא את החברה ליעדים שנקבעו, לנהל כל מחלקה באופן פרטני לצד ניהול כללי של כל הארגון, וכן לפתוח פונקציות מותאמות אישית לכל צורך.

 

שירותי מחשוב אלה מאפשרים לנו לספק לכם מענה מלא על מנת שכל אדם ואדם בחברה שלכם יוכל לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר, מבלי לדאוג לנושאים המערכתיים. המערכות מאופיינות בשליטה פשוטה ואינטואיטיבית, ובמידה ומתעוררים קשיים, שירות התמיכה שלנו זמין לשירותכם בכל עת.

 

מאפיינים של עבודה מקצועית בתחום שירותי מערכות מידע

 

עולם מערכות המידע מתפתח בקצב מהיר ביותר ומאפשר ליותר ויותר חברות להיעזר במערכות אלו גם על מנת להציב מטרות אובייקטיביות וברות השגה עבור החברה וגם בכדי להשיג אותן ביעילות מרבית ומבלי להשפיע באופן כלשהו על התפקוד היומיומי של המחלקות השונות בחברה.

 

מאפיין חשוב נוסף של שירות מעולה בתחום זה הוא היכולת ליצור סינרגיה מושלמת בין כל המחלקות הרלוונטיות, כגון מחלקת מכירות, מחלקת ניהול מלאי ומחלקת שירות לקוחות. מערכות מידע מותאמות אישית לא רק לכל חברה, אלא גם לכל מחלקה בחברה, ועל מנת שכל העניין יעבוד כמו מכונה משומנת היטב, על החברה שמספקת שירותי תחזוקה ופיתוח למערכות המידע לפעול באופן המותאם לאינטרסים ולתרבות התאגידית של החברה, בין אם מדובר במושגים שבהם נעזרים במסגרת הממשקים (למשל – האם הניסוחים כתובים באופן רשמי או דווקא קליל ויומיומי? ההחלטה על כך טמונה באידיאולוגיה ובתרבות התאגידית של החברה).

 

מענה מהיר ויכולת לספק את כל התשובות והפיתוחים במסגרת הזמן המתאימה והרצויה עבור הגורמים השונים בחברה מהווים גורם חשוב במיוחד בשיתוף פעולה עם חברת IT האחראית על נושאי מערכות המידע. באמצעות שיתוף פעולה פורה בין שני גורמים אלה, חברה קטנה יכולה לצמוח לתאגיד באופן חלק, תוך ניטור קבוע של תוצאות העבודה, השגה של היעדים הרבעוניים והשנתיים וקבלת סטטיסטיקות מדויקות להמשך הצמיחה ההדרגתית של בית העסק.

לשיחת ייעוץ ללא עלות - חייגו למספר 03-6871317 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדםצרו קשר